ហេតុអ្វីបានជាគេសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅ
បែរមុខឯកទិស? តើលោកតាខ្មៅជានរណា?
ថ្ងៃ
ចន្ទ ទី ៣១ ខែ សីហា ឆ្នាំ ២០១៥ ម៉ោង ០៨:៥៩
ខេត្តកណ្តាល:
តាំងពីអាជ្ញាធរ និងមន្ទីរជំនាញពាក់ព័ន្ធ បានសាងសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅ
នៅរង្វង់មូលកណ្តាលក្រុងតាខ្មៅ ត្រង់ចំណុចផ្លូវបែកជា៤
រហូតមកដល់បច្ចុប្បន្នស្ទើរជារៀងរាល់ថ្ងៃ ពិសេសថ្ងៃសីល
គេតែងឃើញមនុស្សម្នារបានទៅអុជធូបសំពះគោរពបូជាបន់ ស្រន់ និងសុំទឹកមន្តពីលោកតាខ្មៅ
សូម្បីតែនៅថ្ងៃសែនក្បាលទឹកឆ្នាំនេះ ក៏គេនៅបានឃើញមនុស្សជាច្រើន
ទាំងចាស់ក្មេង ប្រុសស្រី មកបន់ស្រន់សុំឬទ្ធិបារមីពីលោកតាខ្មៅផងដែរ។
ចំណែកសំណង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅ លោកអ្នកបានឃើញហើយ ហេតុអ្វីបានជាគេសង់រូបបែរមុខទៅតែម្ខាង (បែរមុខឯកទិស)?
ការសង់រូបបែបនេះ បានធ្វើឲ្យប្រជាពលរដ្ឋក្រុងតាខ្មៅព្រមទាំងអ្នកដំណើរ ភ្ញៀវទេសចរណ៍ជាតិ និងអន្តរជាតិ តែងតែមានចម្ងល់ជាខ្លាំង។ ការសង់បែបនេះ គឺហាក់ដូចជាបានបង្ហាញ ថា លោកតាខ្មៅ មិនចូលចិត្ត និងមិនទទួលភ្ញៀវ ដែលបានធ្វើដំណើរតាមផ្លូវជាតិលេខ២ ផ្លូវជាតិលេខ២១B មកពីភូមិស្រុកផ្សេងៗ ចូលមកដល់ទីក្រុងតាខ្មៅឡើយ។
ទាក់ទិននឹងការសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅបែរមុខឯកទិស អ្នកយកព័ត៌មាន មិនអាចសុំសង្ឃដិកាពន្យល់ពីសម្តេចព្រះឧត្តមបញ្ញា ដូង ផង់ ព្រះចៅអធិការវត្តព្រែកប្រាំង ស្ថិតក្នុងស្រុកពញាឮ ដែលព្រះអង្គជាអ្នកផ្តួចផ្តើមសាងសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅនេះបានទេ។
ប៉ុន្តែលោកសុខ អឿន ប្រធានមន្ទីរវប្បធម៌និងវិចិត្រសិល្បៈខេត្តកណ្តាលបានប្រាប់ឲ្យដឹងថា ការសាងសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅនេះ គឺសម្តេចព្រះឧត្តមបញ្ញា ដូង ផង់ ព្រះចៅអធិការវត្តព្រែកប្រាំងព្រះអង្គជាអ្នកផ្តួចផ្តើមកសាងដោយមានការអនុញ្ញាតពីសម្តេចអគ្គមហាសេនា បតីតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។
លោកបានប្រមើលឃើញថា រូបសំណាកលោកតាខ្មៅ គឺត្រូវសាងសង់បែរមុខទៅទិសខាង ជើងបែរមុខទៅភ្នំពេញ ដើម្បីគោរពទួលព្រះអង្គដងកើរ នៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ ទល់មុខវាំងចំណុចទន្លេបួនមុខ។ ពីព្រោះលោកតាខ្មៅ មានបុណ្យសក្តិតូចជាងព្រះអង្គដងកើរ។
ចំណែកសំណង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅ លោកអ្នកបានឃើញហើយ ហេតុអ្វីបានជាគេសង់រូបបែរមុខទៅតែម្ខាង (បែរមុខឯកទិស)?
ការសង់រូបបែបនេះ បានធ្វើឲ្យប្រជាពលរដ្ឋក្រុងតាខ្មៅព្រមទាំងអ្នកដំណើរ ភ្ញៀវទេសចរណ៍ជាតិ និងអន្តរជាតិ តែងតែមានចម្ងល់ជាខ្លាំង។ ការសង់បែបនេះ គឺហាក់ដូចជាបានបង្ហាញ ថា លោកតាខ្មៅ មិនចូលចិត្ត និងមិនទទួលភ្ញៀវ ដែលបានធ្វើដំណើរតាមផ្លូវជាតិលេខ២ ផ្លូវជាតិលេខ២១B មកពីភូមិស្រុកផ្សេងៗ ចូលមកដល់ទីក្រុងតាខ្មៅឡើយ។
ទាក់ទិននឹងការសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅបែរមុខឯកទិស អ្នកយកព័ត៌មាន មិនអាចសុំសង្ឃដិកាពន្យល់ពីសម្តេចព្រះឧត្តមបញ្ញា ដូង ផង់ ព្រះចៅអធិការវត្តព្រែកប្រាំង ស្ថិតក្នុងស្រុកពញាឮ ដែលព្រះអង្គជាអ្នកផ្តួចផ្តើមសាងសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅនេះបានទេ។
ប៉ុន្តែលោកសុខ អឿន ប្រធានមន្ទីរវប្បធម៌និងវិចិត្រសិល្បៈខេត្តកណ្តាលបានប្រាប់ឲ្យដឹងថា ការសាងសង់រូបសំណាកលោកតាខ្មៅនេះ គឺសម្តេចព្រះឧត្តមបញ្ញា ដូង ផង់ ព្រះចៅអធិការវត្តព្រែកប្រាំងព្រះអង្គជាអ្នកផ្តួចផ្តើមកសាងដោយមានការអនុញ្ញាតពីសម្តេចអគ្គមហាសេនា បតីតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។
លោកបានប្រមើលឃើញថា រូបសំណាកលោកតាខ្មៅ គឺត្រូវសាងសង់បែរមុខទៅទិសខាង ជើងបែរមុខទៅភ្នំពេញ ដើម្បីគោរពទួលព្រះអង្គដងកើរ នៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ ទល់មុខវាំងចំណុចទន្លេបួនមុខ។ ពីព្រោះលោកតាខ្មៅ មានបុណ្យសក្តិតូចជាងព្រះអង្គដងកើរ។
លោកតាខ្មៅ
មានសិទ្ធិត្រឹមតែជាសេនាការពារជាមេទ័ពសម្រាប់ការពារព្រះអង្គដងកើរ ដែល
មានអំណាចបុណ្យសក្តិ ធំជាងគេនៅក្នុងប្រទេស កម្ពុជា។
ការកសាងរូបរាងខ្នងកោងខ្នង កំពឹស
គឺសុទ្ធតែជាការប្រមើលរបស់សម្តេចព្រះឧត្តមបញ្ញា ដុង ផង់ ទាំងអស់
ព្រះអង្គបានគង់សមាធិមើលឃើញអញ្ចឹង។
លោក សុខ អឿន និយាយថា វាជារឿងផ្លូវងងឹត លោកមិនហ៊ាននិយាយទេ យើងអត់មានឯកសារអ្វីទេ ព្រោះមិនដឹងមានប្រវត្តិប៉ុន្មានរយជំនាន់មកហើយទេ យើងមិនដឹងទេ។
លោក សុខ អឿន និយាយថា វាជារឿងផ្លូវងងឹត លោកមិនហ៊ាននិយាយទេ យើងអត់មានឯកសារអ្វីទេ ព្រោះមិនដឹងមានប្រវត្តិប៉ុន្មានរយជំនាន់មកហើយទេ យើងមិនដឹងទេ។
លោក សុខ អឿន
បានបញ្ជាក់បន្ថែមថា ចំពោះឈ្មោះលោកតាខ្មៅ ប្រជាពលរដ្ឋខ្លះ បានហៅថា លោកតាម៉ៅៗ
គឺមិនត្រូវទេ ឈ្មោះពិត គឺលោកតាខ្មៅ។ ពីព្រោះកន្លងមក រាល់ថ្ងៃទី១០ ខែមេសា
គេតែងនាំគ្នាធ្វើបុណ្យលោកតាខ្មៅនៅរង្វង់មូលតាខ្មៅ
ហើយក៏ធ្លាប់មានគេចូលរូបលោកតាខ្មៅមកសន្ថិត ដោយលោកតាខ្មៅនិយាយថា
"អញមិនមែនឈ្មោះ តាម៉ៅទេ គឺឈ្មោះតាខ្មៅ"។
ពាក់ព័ន្ធនឹងការចូលរូប
ការជឿជាក់ទៅលើឫទ្ធីបារមីរបស់លោកតាខ្មៅ គេតែងតែមានចម្ងល់
និងចង់ដឹងពីប្រវត្តិលោកតាខ្មៅ តើគាត់ជានណា?
ជាការពិតណាស់ នៅក្នុងរជ្ជកាលអាណាចក្រនគរភ្នំ មានឯកសារខ្លះចារទុកជាប្រវត្តិសាស្ត្រ ដូចជាប្រវត្តនាងសក់ក្រអូប ប្រវត្តិភ្នំបាយ៉ង់កោ នៅរជ្ជកាលព្រះបាទពញាយ៉ាត ក្នុងសតវត្សទី៦។ ចំពោះប្រវត្តិតាពញាខ្មៅ ហៅតាខ្មៅ ពុំមានឯកសារចារទុកជាប្រវត្តិសាស្ត្រទេ ក្នុងរជ្ជការនេះ។ ដូច្នេះការស្រាវជ្រាវនូវប្រវត្តិលោកតាខ្មៅ ត្រូវជួបនូវការលំបាកដោយខ្វះមូលដ្ឋានឯកសារ គឺសម្អាងលើការនិយាយតៗគ្នាតែប៉ុណ្ណោះ។
បើយោងតាមឯកសាររបស់សាលាក្រុងតាខ្មៅ ដែលតម្កល់ទុក និងយោងតាមពុទ្ធដិការរបស់សម្តេចឧត្តមបញ្ញា ដួង ផង់ គង់នៅវត្តព្រែកប្រាងក្នុងស្រុកពញាឮនិងលោកតាលោកយាយ ចាស់ៗជាច្រើនទៀត បានដំណាលពីប្រវត្តិលោកតាខ្មៅ ឲ្យដឹងថា នៅក្នុងសម័យកាលនោះ មានគ្រួសារកសិករមួយប្តីឈ្មោះចោម ប្រពន្ធឈ្មោះចៅ ប្រសូត្របានកូនភ្លោះ២នាក់គឺប្រុសមួយ ស្រីមួយ ដោយមានសម្បុរខ្មៅដូចគ្នា ខុសប្លែកពីក្មេងដទៃដែលអ្នកស្រុកភូមិគេហៅថា អាខ្មៅ មីខ្មៅ។
ជាការពិតណាស់ នៅក្នុងរជ្ជកាលអាណាចក្រនគរភ្នំ មានឯកសារខ្លះចារទុកជាប្រវត្តិសាស្ត្រ ដូចជាប្រវត្តនាងសក់ក្រអូប ប្រវត្តិភ្នំបាយ៉ង់កោ នៅរជ្ជកាលព្រះបាទពញាយ៉ាត ក្នុងសតវត្សទី៦។ ចំពោះប្រវត្តិតាពញាខ្មៅ ហៅតាខ្មៅ ពុំមានឯកសារចារទុកជាប្រវត្តិសាស្ត្រទេ ក្នុងរជ្ជការនេះ។ ដូច្នេះការស្រាវជ្រាវនូវប្រវត្តិលោកតាខ្មៅ ត្រូវជួបនូវការលំបាកដោយខ្វះមូលដ្ឋានឯកសារ គឺសម្អាងលើការនិយាយតៗគ្នាតែប៉ុណ្ណោះ។
បើយោងតាមឯកសាររបស់សាលាក្រុងតាខ្មៅ ដែលតម្កល់ទុក និងយោងតាមពុទ្ធដិការរបស់សម្តេចឧត្តមបញ្ញា ដួង ផង់ គង់នៅវត្តព្រែកប្រាងក្នុងស្រុកពញាឮនិងលោកតាលោកយាយ ចាស់ៗជាច្រើនទៀត បានដំណាលពីប្រវត្តិលោកតាខ្មៅ ឲ្យដឹងថា នៅក្នុងសម័យកាលនោះ មានគ្រួសារកសិករមួយប្តីឈ្មោះចោម ប្រពន្ធឈ្មោះចៅ ប្រសូត្របានកូនភ្លោះ២នាក់គឺប្រុសមួយ ស្រីមួយ ដោយមានសម្បុរខ្មៅដូចគ្នា ខុសប្លែកពីក្មេងដទៃដែលអ្នកស្រុកភូមិគេហៅថា អាខ្មៅ មីខ្មៅ។
តាចោមយាយចៅក៏ដាច់ចិត្តយកកូនទាំងពីរនាក់ទៅថ្វាយព្រះរាជា។ពេលនោះព្រះរាជាសព្វ
ព្រះហឫទ័យនឹងកុមារទាំងពីរក៏សុំទុកនៅក្នុងវាំងគ្រាន់បានរៀនអក្សលេខនពន្តនឹងគេហើយ
ក៏បានប្រទាននូវមាសប្រាក់កែវកងមួយចំនួនដល់តាចោម យាយចៅផងដែរ។
អ្នកស្រុកអ្នកភូមិ ក៏គោរពស្រឡាញ់តាចោម យាយចៅគ្រប់ៗគ្នា។ លុះដល់ពេលអ្នកទាំងពីរ ស្លាប់ទៅ គេក៏ដាក់ឈ្មោះភូមិនេះថា ភូមិចោមចៅ រហូតដល់សព្វថ្ងៃ។
កុមារទាំងពីរនាក់បងប្អូន មានវ័យពេញរូបរាងក្នុងវាំង ខិតខំរៀនសូវនូវអក្ស លេខ នពន្ត ក្បួនយុទ្ធសាស្ត្របានចេះយ៉ាងស្ទាត់ជំនាញ ពិសេសខាងវិជ្ជាសីលសាស្ត្រ ដូចជា ត្រៃយុទ្ធ ត្រៃវេទ ត្រៃភូមិ ពុំមាននរណាប្រៀបផ្ទឹមបានឡើយ។ ក្រោយមក ព្រះរាជាក៏បានប្រាប់អ្នកទាំងពីរថា ដល់ពេលវេលាអ្នកត្រូវការពារទឹកដីហើយ គឺអ្នកខ្មៅ ត្រូវមានភារកិច្ចការពារដែនគោក ឯនាងម៉ៅត្រូវមានភារកិច្ចការពារដែនសមុទ្រ។
ក្នុងរជ្ជកាលនោះ នគរខ្មែរភាគច្រើន គឺផ្ទៃទឹកគ្របដណ្តប់មួយភាគធំ ដីគោកមួយភាគតូច គឺជាភ្នំ និងជាទួលខ្ពស់ អំណោយផលដល់មនុស្សក្នុងការរស់នៅបាន។ ក្នុងរជ្ជកាលនោះ អ្នកខ្មៅ ឬតាខ្មៅ គ្រាន់តែជាមេដឹកនាំក្រុមកុលសម្ព័ន្ធ ឬជាមេតំបន់មួយប៉ុណ្ណោះ។
ក្រោយពីការពិនិត្យមើលភូមិសាស្ត្រនៅតំបន់កណ្តាល ជាតំបន់មានអំណោយផលល្អ មានប្រជាជនរស់នៅច្រើន ងាយស្រួលក្នុងការទំនាក់ទំនងទៅតំបន់ភ្នំតាម៉ៅ ភ្នំបាយ៉ាងកោ …។ អ្នកខ្មៅ ក៏សម្រេចចិត្តរៀបចំតំបន់កណ្តាលនេះ ជាទីតាំងប្រមូលផ្តុំក្រុមកុលសម្ព័ន្ធ និងចងក្រងជាក្រុមពួកជាខ្សែចង្វាក់ងាយស្រួលក្នុងការគ្រប់គ្រង និងទំនាក់ទំនងកាងារ។
នៅក្នុងរជ្ជកាលនោះ អ្នកខ្មៅ (តាខ្មៅ) មានឈ្មោះបោះសំឡេងជាវរៈជនដ៏អង់អាចក្លាហាន បង្ក្រាបខ្មាំងសត្រូវគ្រប់ទិសទី ជាពិសេសពូកែខាងវេទមន្តសីលវិជ្ជា ការកំចាត់នូវជំងឺឧបទ្រុបចង្រៃដែលមកយាយីដល់ប្រជាពលរដ្ឋរស់នៅក្នុងតំបន់ ដែលគាត់គ្រប់គ្រង និងជាអ្នករក្សាព្រៃរក្សាភូមិសាស្ត្រ រក្សាការពារវប្បធម៌ប្រពៃណី រក្សាការពារប្រវត្តិសាស្ត្របូរណភាពទឹកដី។
ក្រោយមក ព្រះរាជាបានប្រទានងារជាមហាឧបរាជ ជាមេទ័ពគ្រប់គ្រងនៅតំបន់កណ្តាល និងប្រទានងារជា ពញាខ្មៅ ហៅ តាខ្មៅ ដើម្បីឲ្យស័ក្តសមនឹងមហាកិត្តិយសរបស់គាត់ ដែលមួយជីវិតរបស់គាត់ដាក់ថ្វាយចំពោះព្រះរាជា និងជាតិមាតុភូមិ ដោយមិនយកប្រពន្ធឡើយ។
អ្នកស្រុកអ្នកភូមិ ក៏គោរពស្រឡាញ់តាចោម យាយចៅគ្រប់ៗគ្នា។ លុះដល់ពេលអ្នកទាំងពីរ ស្លាប់ទៅ គេក៏ដាក់ឈ្មោះភូមិនេះថា ភូមិចោមចៅ រហូតដល់សព្វថ្ងៃ។
កុមារទាំងពីរនាក់បងប្អូន មានវ័យពេញរូបរាងក្នុងវាំង ខិតខំរៀនសូវនូវអក្ស លេខ នពន្ត ក្បួនយុទ្ធសាស្ត្របានចេះយ៉ាងស្ទាត់ជំនាញ ពិសេសខាងវិជ្ជាសីលសាស្ត្រ ដូចជា ត្រៃយុទ្ធ ត្រៃវេទ ត្រៃភូមិ ពុំមាននរណាប្រៀបផ្ទឹមបានឡើយ។ ក្រោយមក ព្រះរាជាក៏បានប្រាប់អ្នកទាំងពីរថា ដល់ពេលវេលាអ្នកត្រូវការពារទឹកដីហើយ គឺអ្នកខ្មៅ ត្រូវមានភារកិច្ចការពារដែនគោក ឯនាងម៉ៅត្រូវមានភារកិច្ចការពារដែនសមុទ្រ។
ក្នុងរជ្ជកាលនោះ នគរខ្មែរភាគច្រើន គឺផ្ទៃទឹកគ្របដណ្តប់មួយភាគធំ ដីគោកមួយភាគតូច គឺជាភ្នំ និងជាទួលខ្ពស់ អំណោយផលដល់មនុស្សក្នុងការរស់នៅបាន។ ក្នុងរជ្ជកាលនោះ អ្នកខ្មៅ ឬតាខ្មៅ គ្រាន់តែជាមេដឹកនាំក្រុមកុលសម្ព័ន្ធ ឬជាមេតំបន់មួយប៉ុណ្ណោះ។
ក្រោយពីការពិនិត្យមើលភូមិសាស្ត្រនៅតំបន់កណ្តាល ជាតំបន់មានអំណោយផលល្អ មានប្រជាជនរស់នៅច្រើន ងាយស្រួលក្នុងការទំនាក់ទំនងទៅតំបន់ភ្នំតាម៉ៅ ភ្នំបាយ៉ាងកោ …។ អ្នកខ្មៅ ក៏សម្រេចចិត្តរៀបចំតំបន់កណ្តាលនេះ ជាទីតាំងប្រមូលផ្តុំក្រុមកុលសម្ព័ន្ធ និងចងក្រងជាក្រុមពួកជាខ្សែចង្វាក់ងាយស្រួលក្នុងការគ្រប់គ្រង និងទំនាក់ទំនងកាងារ។
នៅក្នុងរជ្ជកាលនោះ អ្នកខ្មៅ (តាខ្មៅ) មានឈ្មោះបោះសំឡេងជាវរៈជនដ៏អង់អាចក្លាហាន បង្ក្រាបខ្មាំងសត្រូវគ្រប់ទិសទី ជាពិសេសពូកែខាងវេទមន្តសីលវិជ្ជា ការកំចាត់នូវជំងឺឧបទ្រុបចង្រៃដែលមកយាយីដល់ប្រជាពលរដ្ឋរស់នៅក្នុងតំបន់ ដែលគាត់គ្រប់គ្រង និងជាអ្នករក្សាព្រៃរក្សាភូមិសាស្ត្រ រក្សាការពារវប្បធម៌ប្រពៃណី រក្សាការពារប្រវត្តិសាស្ត្របូរណភាពទឹកដី។
ក្រោយមក ព្រះរាជាបានប្រទានងារជាមហាឧបរាជ ជាមេទ័ពគ្រប់គ្រងនៅតំបន់កណ្តាល និងប្រទានងារជា ពញាខ្មៅ ហៅ តាខ្មៅ ដើម្បីឲ្យស័ក្តសមនឹងមហាកិត្តិយសរបស់គាត់ ដែលមួយជីវិតរបស់គាត់ដាក់ថ្វាយចំពោះព្រះរាជា និងជាតិមាតុភូមិ ដោយមិនយកប្រពន្ធឡើយ។
លោកតាខ្មៅ
មានបរិវាជាច្រើន ដូចជា តាដែក តាខ្វែវ តាហិន និងយាយកូ។
ចំណែដៃគូរួមជំនាន់ មានដូចជា តាដំបងដែក តាដំបងក្រញូង តាឃ្លាំងមឿង និងយាយម៉ៅ។
ចំពោះលក្ខណៈ
និង ភិនភាគ តាខ្មៅ មានមាឌធំ ក្រអាញ រាងសង្វាមូល កាន់ដំបូងក្រញូង
ពាក់អាវកាក់វេទិមន្ត ស្លៀកខោចែវខ្លី ក្រវ៉ាត់ចង្កេះក្រមាយ័ន្ត
ជួតក្បាលក្រមាវេទមន្ត មានភ័ក្រម៉ឺងម៉ាត់ ភ្នែកស័ក្តិរៈ
និងមានពុកមាត់ផង។ ក្នុងរជ្ជកាលនោះ តាខ្មៅ
បានកសាងមហាចេតីយ៍មួយយ៉ាងធំនៅទីនោះ
សម្រាប់តម្កល់អដ្ឋិធាតុវីរៈបុរសអ្នកស្នេហារជាតិ
សម្រាប់ទុកជាកេរ្តិ៍ដំណែលតំណ តទៅ និងមានការកសាងជាវត្តអារ៉ាមនៅទីនេះ។
នៅក្នុងព.ស ២៤២៦ នៃគ.ស ១៨៨៣ ក៏មានការកសាងវត្តមួយ ឈ្មោះថា “ វត្តកន្ថារាជវរ៉ារាម ” ហៅ វត្តតាខ្មៅ រហូតមកដល់សព្វថ្ងៃនេះ។
នៅក្នុងព.ស ២៤២៦ នៃគ.ស ១៨៨៣ ក៏មានការកសាងវត្តមួយ ឈ្មោះថា “ វត្តកន្ថារាជវរ៉ារាម ” ហៅ វត្តតាខ្មៅ រហូតមកដល់សព្វថ្ងៃនេះ។
ក្រោយពីលោកតាខ្មៅ
បានស្លាប់ទៅ វិញ្ញាណក្ខ័ន្តរបស់គាត់មិនទៅណាឆ្ងាយទេ
គឺនៅសន្ថិតនៅក្នុងទីវត្តតាខ្មៅនេះ ដោយមានរូបស្នង ឈ្មោះ វ៉េង ចាប
នៅខាងមុខវត្តតាខ្មៅ សព្វថ្ងៃ។ ចំពោះទីតាំងតាខ្មៅគ្រប់គ្រងនេះ ក្រោយមក
ក៏មានឈ្មោះថា ភូមិតាខ្មៅ សង្កាត់តាខ្មៅ ក្រុងតាខ្មៅ ខេត្តកណ្តាល
រហូតមកដល់សព្វថ្ងៃ៕
http://everyday.com.kh/article/45433.html
No comments:
Post a Comment